" Kto czyta, żyje podwójnie’’

Data: 28-04-2023

       Słowa włoskiego pisarza i filozofa Umberta Eco były mottem dwóch konkursów związanych z Międzynarodowym Dniem Książki: konkursu na „Najciekawsze zdjęcie z  książką” i Konkursu pięknego czytania. Oba spotkały się z dużym zainteresowaniem uczniów. 
       W konkursie fotograficznym I miejsce zajęła Lilianna Wyłupek, II  - Nikola Sosnówka, a III - Maksymilian Brzeski, który otrzymał również Nagrodę Specjalną za kreatywność i pomysł artystyczny. Wyróżnienia trafiły do Igora Wilgosa i Aliny Mukhailovskiej. Nagrodą uhonorowani zostali także uczniowie z oddziału przedszkolnego za pomysłowe zdjęcia plenerowe na placu zabaw oraz klasa VI za fotografię z lekcji wychowania fizycznego. Okazało się, że można czytać nawet na huśtawce, robiąc pompki, czy zwisając na drabince.
       Konkurs pięknego czytania odbył się 26 kwietnia 2023 r. w bibliotece szkolnej. W wydzielonej części sali został stworzony salonik z kominkiem, fotelem i stoliczkiem  z filiżanką „herbaty’’. Uczestnicy konkursu wygodnie zasiadali w fotelu i prezentowali wybrane przez siebie fragmenty książek oraz czytali teksty-niespodzianki przygotowane przez swoich nauczycieli. Jury w składzie Paulina Stolarczuk - aktorka i bibliotekarka z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Ustce, Urszula Bugaj Momot i Ewa Czulak przyznało następujące miejsca : I - Martynie i Nadii Gontek, II - Zofii Małkowskiej i Jakubowi Torczukowi i III - Gabrielowi Jaskólskiemu i Sebastianowi Stachurze. Wyróżnienia otrzymali: Filip Pesta, Patryk Kilian i Agata Cuper. Wielkimi umiejętnościami oraz niebywałą odwagą popisali się najmłodsi uczestnicy konkursu: Bartek Szewczyk i Franek Baran z oddziału przedszkolnego, którzy pięknie przeczytali opowiadania o Kici Koci, za co jurorzy przyznali im wyróżnienia i nagrody specjalne. Brawo chłopcy! Słowa uznania należą się wszystkim dzieciom, które wykazały się starannością w prezentowaniu tekstów, skupieniem i ciekawymi interpretacjami czytanych utworów.
        Gratulujemy !

Grafika 1:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 2:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 3:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 4:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 5:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 6:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 7:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’
Grafika 8:  " Kto czyta, żyje podwójnie’’