Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi

Data: 20-11-2017

Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi

Muzyka to wspaniałe narzędzie, które stymuluje wszechstronny rozwój dziecka, dlatego warto dawać uczniom liczne okazje do kontaktu z nią. Dziedzina ta pobudza wszystkie obszary rozwoju dziecka, zarówno ten intelektualny, społeczny, emocjonalny, motoryczny, jak również językowy, w tym naukę czytania i pisania. Muzyka tworzy świat przeżyć, kształtuje emocjonalność i wrażliwość dziecka. Zabawy instrumentami muzycznymi nie tylko stymulują słuch dzieci, ale również wpływają na rozwój motoryki poprzez taniec lub granie na instrumentach, nawet na tych, które służą tylko do zabawy. By urozmaicić zajęcia muzyczne, klasa druga postanowiła samodzielnie wykonać jakiś instrument i tak w drodze losowania wybrano marakasy. Ten idiofon to rodzaj gruchawki, której korpus wykonany jest z gliny, skorupy orzecha lub dyni, osadzony na drewnianym trzonku. Wewnątrz tak utworzonej puszki rezonansowej znajdują się twarde nasiona, ryż, kamyczki wydające przy potrząsaniu marakasami charakterystyczny szelest..Wykonując kilka marakasów i używając różnych produktów sypkich, można tworzyć dźwięki na różnych wysokościach. Inny dźwięk uzyskuje się, używając wkładu typu ryż; inny, jeśli będą to spore kamyki; a jeszcze inny, gdy użyjemy plastikowych koralików. Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy z własnoręcznie wykonanymi instrumentami muzycznymi. 

Grafika 1: Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi
Grafika 2: Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi
Grafika 3: Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi
Grafika 4: Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi
Grafika 5: Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi
Grafika 6: Zrób to sam, czyli zabawy z instrumentami muzycznymi